Alytus
/
Centras
/
Alytaus lopšelis-darželis „Girinukas“
Alytaus lopšelis-darželis „Girinukas“
Alytus nursery-kindergarten "Girinukas" provides early education services for children from 0 to 6 years of age. Our vision is to ensure a high-quality and safe environment for children, where they could learn and grow.
„VAISIŲ IR DARŽOVIŲ BEI PIENO IR PIENO PRODUKTŲ VARTOJIMO SKATINIMO VAIKŲ UGDYMO ĮSTAIGOSE PROGRAMA“
Vaisių ir daržovių bei pieno ir pieno produktų vartojimo skatinimo vaikų ugdymo įstaigose programa prasidėjo 2017 m. rugsėjo 1 d. Ji apjungė ir tęsia pradėtą Vaisių vartojimo skatinimo ugdymo įstaigose programos ir Pieno vartojimo skatinimo vaikų ugdymo įstaigose programos (programa „Pienas vaikams“) veiklą.
Maistas gaminamas darželio virtuvėje.
- Ankstyvasis ugdymas skiriamas vaikams nuo 1,5 metų iki 3 metų.
- Ankstyvasis ugdymas vykdomas pagal Alytaus lopšelio-darželio „Girinukas“ ikimokyklinio ugdymo programą „Girinuko takeliu“.
- Ankstyvąjį vaikų ugdymą įgyvendina ikimokyklinio ugdymo mokytojas.
- Pagrindinis vaikų ugdymo metodas yra žaidimas.
- Vaiko raida iki 3 metų labai sparti, intensyvi, netolygi, todėl atsižvelgiama vaiko vystymosi dėsningumus, siekiant mažyliams sudaryti optimalias ugdymosi sąlygas ir patenkinat svarbiausius vaiko poreikius: emocinius, pažinimo, žaidimo ir judėjimo.
- Nuo pirmų vaiko atėjimo į darželį dienų jis ugdomas kryptingai, sistemingai, taikant įvairius ugdymo metodus, atsižvelgiant į vaiko individualius poreikius, gebėjimus, tenkinant vaikų saviraišką, tėvų pageidavimus.
- Lopšelyje-darželyje „Girinukas“ ikimokyklinis ugdymas teikiamas vaikui nuo 3 iki 6 metų.
- Ikimokyklinis ugdymas yra skirstomas į ankstyvąjį amžių nuo 1,5 iki 3 m. ir ikimokyklinį amžių nuo 3 m. iki 6 m.
- Ikimokyklinis ugdymas vykdomas pagal Alytaus lopšelio-darželio „Girinukas“ ikimokyklinio ugdymo programą „Girinuko takeliu“.
- Ikimokyklinį vaikų ugdymą įgyvendina ikimokyklinio ugdymo mokytojas.
- Pagrindinis vaikų ugdymo metodas yra žaidimas.
- Ugdymo turinys įgyvendinamas visu vaiko buvimą grupėje metu: bendraujant, žaidžiant, dalyvaujant mokytojo organizuotoje ugdomojoje veikloje, jam valgant, ruošiantis ilsėtis ir t. t.
- Ugdymo turinys ikimokykliniame amžiuje modeliuojamas pagal kompetencijas: sveikatos stiprinimo kompetencija, socialinė kompetencija, komunikavimo kompetencija, pažinimo kompetencija ir meninė kompetencija.
- Priešmokyklinis ugdymas teikiamas vaikui, kuriam tais kalendoriniais metais sueina 6 metai. Tėvų pageidavimu ir psichologui įvertinus Vaiko brandumą ir nustačius, kad vaikas, kuriam tais kalendoriniais metais nesueina 6 metai, yra brandus mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, sprendimus dėl tolesnio vaiko mokymosi pagal priešmokyklinio ugdymo programą priima tėvai (globėjai). Psichologui įvertinus vaiko brandumą ir nustačius, kad vaikas nėra brandus mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, ugdymas pagal minėtą programą nėra teikiamas.
- Specialiųjų poreikių vaikas – tai vaikas, kuris dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų gali ribotai dalyvauti ugdyme ir visuomenės gyvenime. Ugdymosi sunkumų gali kilti dėl sutrikusio intelekto, klausos, regos, fizinių, emocijų ir elgesio, specifinių pažinimo ar kitų vaiko raidos sutrikimų.
- Specialiojo ugdymo tikslas – užtikrinti ugdymo turinio individualizavimą pagal vaiko poreikius, parenkant ugdymo formas, būdus ir metodus. Pedagogai ugdymo(si) veikloje diferencijuoja ir individualizuoja užduotis, atsižvelgdami į vaiko poreikius ir realius gebėjimus.
- Vaiko specialieji ugdymosi poreikiai vertinami pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu požiūriu bei skirstomi į 4 grupes: nedideli, vidutiniai, dideli ir labai dideli.
- Lopšelyje-darželyje „Girinukas“ integruotai ugdomi vaikai, turintys kalbėjimo ir kalbos bei judesio ir padėties sutrikimus. Jiems kvalifikuotą pagalbą teikia logopedai, masažuotojas, kineziterapeuto padėjėjas.
- Lopšelyje-darželyje veika Vaiko gerovės komisija, kuri koordinuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymą.
Įgyvendinama įstaigos sveikatingumo ugdymo programa „Auk, judėk ir tobulėk“, kurios pagrindinis tikslas – siekti holistinio požiūrio į vaikų sveikatą, organizuojant įvairiapusišką sveikatinimo veiklą įstaigoje, taip sudarant prielaidas tolesniam sėkmingam vaiko ugdymuisi mokykloje.
Dirbama pagal ikimokyklinio amžiaus vaikų saugios gyvensenos įgūdžių ugdymo programą ir Alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programą.
Vykdoma Tarptautinė prevencinė programa „Zipio draugai“, kurios tikslas yra padėti 5–7 metų vaikams įgyti socialinių bei emocinių sunkumų įveikimo gebėjimų, siekiant geresnės vaikų emocinės savijautos.
Programa „Zipio draugai“ moko vaikus, kaip įveikti kasdienius emocinius sunkumus: atstūmimą, vienatvę, patyčias ar priekabiavimą, sunkius pokyčius. Padeda suvokti ir skatina kalbėti apie savo jausmus, ieškoti būdų su tais jausmais susitvarkyti. Moko vaikus empatijos, susirasti draugų, kreiptis paramos ir ją priimti bei padėti aplinkiniams. Padeda ne tik nesileisti būti patyčių aukomis, bet ir patiems netapti priekabiautojais.
Socialinio-emocinio įgūdžių ugdymo programa „Kimochis“.
Tai programa skirta emociniam intelektui ugdyti, pozityviam elgesiui skatinti ir bendradarbiavimo įgūdžiams lavinti. Socialiniai ir emociniai ikimokyklinio amžiaus vaikų įgūdžiai lavinami su „Kimochis“ žaislais – minkštomis lėlytėmis.
Alytaus lopšelyje–darželyje „Girinukas“ komplektuojamų grupių skaičius:
- Ankstyvojo ugdymo grupės – 4
- Ikimokyklinio ugdymo grupės – 6
- Priešmokyklinio ugdymo grupės – 2
Veikla lauke………………………………………………………………………..10.20 – 12.00
Vaikų išleidimas į namus/ veikla lauke/ tėvų konsultavimas……………………………………………………16.30 – 17.30