Vilnius
/
Vilniaus
/
Atradimų Skrynia
Atradimų Skrynia
A semi-outdoor kindergarten and educational materials publishing center near Litexpo. In our opinion, there must be balance everywhere. Children growing up in nature, learning to love and protect it, rejoicing in its blessings become more creative, freer, healthier.
Darželyje veikia mišri ugdymo sistema. Ugdymas ir laisvalaikis vykdomas laiką padalijus pusiau: dalis veiklų vykdoma patalpoje, o kita dalis – lauke. Vadovaujantis šia filosofija darželyje „nėra blogo oro“. Nemažą kiemą turintis darželis ypatingą dėmesį skiria lauko pedagogikai. Ugdyme taip pat taikome kai kurias Montessori idėjas. Paruošta aplinka primena namus, naudojami porcelianiniai indai, medinės raidės, skaičiai, skaičiavimo lentos, daug įvairių gamtinių palaidų priemonių, kurios neturi konkrečios paskirties, bet vaikams gali tapti pačiu netikėčiausiu žaislu. Mes nenurodinėjame kaip veikti žaidime, paliekame laisvę, bet neapleidžiame jų, žaidžiame kartu su vaikais. Humanistinė pedagogika skirta vaiko asmenybei brandinti ir taurinti, o žinios yra suvokiamos kaip kelias į tokį tikslą. Šį pedagogika priima visą vaiką tokį, koks jis yra, tai nuolatinis dialogas su vaikais. Ugdymo procese vadovaujamasi abipusio supratimo, pasitikėjimo, kūrybingos kantrybės, laisvo pasirinkimo, pažinimo džiaugsmo bei atjautos principais. Taikome kai kurias Reggio Emilia idėjas. Mes matome kiekvieną vaiką kaip stiprų, galingą, nepriklausomą, smalsų ir pilną vaizduotės. Suteikiame vaikams galimybę savarankiškai mąstyti, ištirti ir pradėti savo individualų pažinimo kelią. Mokytojas laikomas vaikų mokymosi partneriu. Klausydamas, stebėdamas ir dokumentuodamas vaikų darbą, mokytojas yra nuolatos pasirengęs kurti įvairialypę vaikų mokymosi patirtį ir „bendrai konstruoti“ žinias. Darželio aplinka yra laikoma „trečiuoju mokytoju". Aplinka sukurta taip, kad viliotų, keltų vaiko smalsumą ir gerbtų vaiko interesus bei jo pažinimo poreikius. Čia vaikai turi pakankamai kūrybinių priemonių eksperimentuoti ir išreikšti savo supratimą apie jį supantį pasaulį.
„Nuotykių ieškotojai“ - 1,5-3 m.
Šio amžiaus ugdymas nukreiptas į vaiko poreikių žaisti, kurti, tyrinėti, judėti bei individualių vaiko poreikių tenkinimą. Vaikas veikdamas tai, kas jam įdomu, bendraudamas su bendraamžiais ir suaugusiais, įgyja socialinių, pažintinių, meninių gebėjimų, tampa fiziškai ir emociškai brandesniu, labiau savimi pasitikinčiu, laisvesniu, kūrybiškesniu. Grupės aplinka padalinta į įvairaus dydžio saugias, jaukias, artimas namų aplinkai erdves. Mažylių grupėje daug įvairiausių priemonių skirtų pažinimo, kalbiniam, fiziniam, meniniam, muzikiniam, emociniam ir socialiniam ugdymuisi. Šiame amžiuje vaikai mokomi savarankiškumo, todėl ir veiklos organizuojamos atsižvelgus į šio amžiaus vaikų gebėjimus. Daug dėmesio skiriama kūrybinių veiklų organizavimui. Vaikai turi galimybę, ypač šaltuoju metų laiku, grupės viduje žaisti vandens, smėlio žaidimus. Kulinarinėje erdvėje gausu įvairiausių kruopų, daržovių, senoviškų rakandų. Šiuo tikslų siekiama skatinti vaikų fantaziją bei kūrybiškumą.
„Paslapčių tyrėjai“ - 3-5 m.
Šiame amžiuje labai svarbu padėti atsiskleisti individualiems vaikų poreikiams ir gebėjimams, pritaikant ir įgyvendinant ugdymo(si) turinį. Skatinamas vaikas domėtis socialine, kultūrine, gamtine aplinka, noras ją tyrinėti ir pažinti. Skatinama vaiko saviraiška ir kūrybiškumas. Stiprinama vaiko psichinė ir fizinė sveikata, tenkinamas saugumo, aktyvumo ir judėjimo poreikis, vaiko bendravimo ir bendradarbiavimo poreikis. Ugdoma vaiko empatija, formuojamos dorinės, tautinės kultūros vertybės. Visas ugdymas pateiktas žaidybine forma. Vaikai dalyvauja įvairiuose būreliuose: teatre, robotikoje, muzikos dirbtuvėse, anglų kalboje, dailės terapijoje. Kiekvieną penktadienį keliaujama į žygius ir ne mažiau kaip kartą į mėnesį vykstama į pažintines ekskursijas.
„Kolumbo pasekėjai“ - 5-6 m.
Šio amžiaus grupės ugdymo pagrindinis tikslas - parengti darželinukus pirmajai klasei. Tuo tikslu nuo rugsėjo 1 d. dirbama pagal LR patvirtintą priešmokyklinio ugdymo programą. Programoje išskirtos 6 ugdymosi sritys: gamtamokslinis ugdymas, kalbinis ugdymas, matematinis ugdymas, meninis ugdymas, visuomeninis ugdymas, sveikatos ir fizinis ugdymas. Visos ugdymosi sritys yra lygiavertės ir ugdomos integraliai su kompetencijomis. Taip siekiama atliepti vaikų interesus, puoselėti jų gerovę ir tenkinti kiekvieno vaiko individualius, savitus poreikius bei galimybes. Įgyvendinant programą svarbi vaikų žaidybinė, patyriminė veikla, atradimų džiaugsmo ir natūralaus smalsumo apie supantį pasaulį puoselėjimas. Vaikai baigę priešmokyklinę klasę yra pasiruošę mokyklai, jie jaučiasi drąsūs, pasitikintys savimi ir nebijantys jų laukiančių naujų iššūkių.
Privalumas – mažos vaikų grupės! Daug laiko lauke! Ugdymas pritaikytas lauko sąlygoms!
Kad būtų užtikrintas visavertis vaikų ugdymas būreliai įtraukti į vaikų ugdymo kainą.
„Atradimų skrynia“ išskirtinį dėmesį skiria vaikų buvimui lauke ir pritaria Juliet Robertson išsakytai minčiai: „Tie, kas galvoja, kad tik saulės spinduliai teikia džiaugsmą, niekada nešoka lietuje“. Ugdymo lauke stipriosios pusės:
- Didesnis vaikų savarankiškumas
- Geresnė savijauta
- Mažesnės galimybės susirgti
- Prisijaukinimas gamtos
- Sustiprėjimas socialinių įgūdžių
- Nebijojimas priimti iššūkių
- Didesnė laisvė kūrybiškumui
- Atsakomybės skatinimas
- Natūralumo pojūtis
- Ypatingas dėmesys ekologijai
- Didesnės galimybės eksperimentuoti