Kaunas
/
Aukštieji Šančiai
/
Čiauškutis Kauno lopšelis-darželis
Čiauškutis Kauno lopšelis-darželis
VERTYBĖS IR FILOSOFIJA
Kauno lopšelyje – darželyje „Čiauškutis“ gerbiamas vaiko individualumas, kiekvienas vaikas priimamas toks, koks yra, sudaromos sąlygos skleistis unikaliems vaiko gebėjimams. Ugdymo filosofija taip pat grindžiama nuostata, kad vaikas ugdosi sąveikaudamas, o pats ugdymas(is) – tai dialogas ne tik tarp vaikų ir suaugusiųjų, bet ir tarp pačių vaikų. Šį dialogą taip pat grindžiame abipuse pagarba; vaikai skatinami, jiems leidžiama dirbti savarankiškai; vaikai laikomi visateisiais piliečiais, kuriems dar kol kas reikalinga suaugusiųjų pagalba. Itin svarbus pedagogo vaidmuo. Pedagogas – tai puikiai savo sritį išmanantis profesionalas, jautrus žmogus, vadovaujantis vaikams ir palaikantis juos nelengvoje tyrinėjimo bei ugdymo(si) kelionėje; jis glaudžiai bendradarbiauja su šeimomis ir kitomis bendruomenėmis, nes jos yra natūralus vaikų ugdymo(si) ir analizės šaltinis.
VIZIJA
Saugi, moderni ir nuolat besimokanti, atvira šeimai ir partnerystei ikimokyklinio ugdymo įstaiga, orientuota į šiuolaikinio ugdymo(si) strategijas, kurios tenkina prigimtinius, kultūrinius vaiko poreikius bei atskleidžia unikalius vaiko gebėjimus.
MISIJA
Ikimokyklinio ugdymo įstaiga, teikianti kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą su sveikos gyvensenos kryptingu lavinimu, glaudžiai bendradarbiaujanti su šeima, socialiniais partneriais, racionaliai, taupiai bei tikslingai naudojanti įstaigai skirtas lėšas.
Ugdymo turinys orientuotas į sveikatos, pažinimo, socialinės, komunikavimo, meninės vaiko kompetencijų ugdymą, joms skiriamas vienodas dėmesys. Suskirstymas į atskiras kompetencijas yra sąlygiškas, siekiant aiškiau apibrėžti ir išskleisti konkrečių kompetencijų turinį.
Ugdymo turinys įgyvendinamas kryptingai organizuojant veiklos procesą, sudarant sąlygas vaikui savarankiškai veikti, derinant su numatyta bei organizuota veikla, atsižvelgiant į amžiaus tarpsnių ypatumus, vaiko individualias galias.
UGDYMO METODAI
Siekiant numatytų ugdymo(si) tikslų taikomi įvairūs, į vaiką orientuoto aktyvaus ugdymo metodai:
- Žaidimas (pagrindinė veikla pažinti save ir aplinkinius, supančią aplinką, tenkinti savo svarbiausius poreikius, lavinti protinius gebėjimus.)
- Spontaniškas ugdymas(atsižvelgiama į vaikų siūlymus ir idėjas. Vaiko spontaniška veikla gerbiama ir laikoma vertinga patirtimi, ugdymui panaudojamos netikėtos situacijos).
- Kūryba(skatinama savitai ir priimtinais būdais išreikšti save, interpretuoti, kurti, atrasti, įgyvendinti idėjas. Kuriama reikiama aplinka, aprūpinama priemonėmis).
- Projektas (teorinė – praktinė veikla, plėtojanti turimą patirtį ir kompetencijas).
- Stebėjimas, eksperimentas(pagilina ugdytinių žinias, ugdo gebėjimą pritaikyti jas, aiškinant natūralius procesus ir reiškinius, skatina žingeidumą ir savarankiškumą).
- Diskusijos(problemos, reiškinio aptarimas, minčių, idėjų išsakymas, išklausant kito nuomonę, konfliktų sprendimas. Sudaroma galimybė vaikui spręsti visus su juo susijusius gyvenimo klausimus: aplinkos kūrimo, veiklos planavimo. Pedagogas įsiklauso į vaiko mintis, kartu su vaiku mąsto ir sprendžia įvairias problemas, aiškinasi reiškinius, jų esmę ir kt.).
- Ekskursijos, išvykos(organizuojamos ekskursijos, išvykos po gimtąjį miestą Kauną, muziejus, įžymias vietas, vaikai dalyvauja edukacinėse programose)
- Kūrybinių darbelių parodos(įstaigos bendruomenei, miesto visuomenei Vinco Kudirkos viešojoje bibliotekoje ir kitose įstaigose).
- IT taikymas ugdymo procese (vaizdo medžiagos stebėjimas ir analizavimas, kompiuterinių programų ir žaidimų, interaktyvių lentų naudojimas).