Anykščiai
/
Centras
/
Anykščių lopšelis-darželis "Žilvitis"
Anykščių lopšelis-darželis "Žilvitis"
Anykščių lopšelis-darželis „Žilvitis“) – Anykščių rajono savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendindama valstybės, steigėjo bei mokyklos keliamus reikalavimus, teikia švietimo paslaugas, atliepiančias šeimos, vaiko ir visuomenės lūkesčius.
Tikslas – užtikrinti kokybišką, inovatyvų ugdymą, sveikatą tausojančioje, saugioje, bendravimu su ugdytinių tėvais paremtoje aplinkoje.
Uždaviniai:
1. Gerinti ugdymo kokybę, užtikrinant ugdymo turinio kaitą.
2. Užtikrinti sveikas ir saugias vaikų ugdymo(si) sąlygas.
3. Plėtoti įstaigos bendradarbiavimo su šeima veiklą
Visi priešmokyklinio amžiaus vaikai gauna nemokamą maitinimą (pietus).
Mokykla nuo 2011 metų dalyvauja programose „Vaisių vartojimo skatinimas mokyklose“ ir „Pienas vaikams“.
2020–2024 metų laikotarpis šalyje įgyvendinant ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo programas įnešė eilę naujovių. 2022–2023 metais priešmokyklinio ugdymo mokytojai mokėsi kaip reikia dirbti su atnaujinta Bendrąja priešmokyklinio ugdymo programa, kuri buvo patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. V1269.
Nuo 2020 metų rugsėjo 1 d. ikimokyklinio amžiaus vaikai ugdomi pagal 2020 m. liepos mėn. 8 d. Anykščių lopšelio-darželio „Žilvitis“ direktoriaus įsakymu Nr. V-16 patvirtintą mokyklos ikimokyklinio ugdymo programą, kurios pagrindinis tikslas – ugdyti aktyvų, sveiką, saugų, žingeidų, pasitikintį bei kūrybingą vaiką. Visą laikotarpį buvo užtikrinama ugdymo turinio kaita, individualizuojamas ir diferencijuojamas ugdymas, įgyvendinamos vaikų sveikatos stiprinimo priemonės. Kadangi mokykloje integruotai ugdomi vaikai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, tarp jų ir autizmo spektro sutrikimus, buvo komandiškai mokomasi, kaip organizuoti veiklą, orientuotą į kiekvieno vaiko asmeninę pažangą. Visose ugdymo grupėse įkurtos vaikų „nusiraminimo salelės“, pritaikant ugdymo erdves, įsigyta priemonių nusiraminimo, individualiai veiklai.
Laiduojant kokybišką ir inovatyvų vaikų ugdymą, taikant naujausias ugdymo technologijas, išskirtinis dėmesys skirtas STEAM metodikos integravimui į ugdymo procesą, ugdymo turinio analizei ir diskusijoms apie tai, kiek mes patys esame pažengę, kaip suprantame ir gebame vykdyti patyriminę veiklą ikimokykliniame bei priešmokykliniame vaikų amžiuje. Specialiai įkurtoje erdvėje, koncentruotai surinktos bei toliau kaupiamos priemonės įgalina mokytojus kūrybingai, atsižvelgiant į vaikų amžių bei gebėjimus, organizuoti bei vykdyti veiklą. Visi mokytojai savo darbe taiko STEAM metodika grįstą ugdymą. Jos pagalba buvo tobulinami vaikų mąstymo įgūdžiai, mokomasi problemų sprendimo, diskutavimo, dėmesio sutelktumo, stiprinamas pasitikėjimo savimi ir draugais jausmas. Nuo 2021 metų 4–6 metų vaikams vykdomas Robotikos būrelis, kur vaikai jau ikimokykliniame amžiuje susipažįsta su skaitmeninio programavimo pradmenimis, įgydami skaitmeninės kompetencijos pradmenis.
Mokykloje visų grupių vaikams (100 proc.) sudarytos sąlygos dalyvauti atitinkamose pagal amžių socialinio emocinio ugdymo programose: „Laikas kartu“, „Zipio draugai“, „Kimochis“, kurios vaikus moko, kaip įveikti kasdienius emocinius sunkumus: atstūmimą, patyčias, priekabiavimą; skatina kalbėti apie savo jausmus, moko, kaip su jais susitvarkyti; moko susidraugauti, kreiptis paramos, padeda suprasti kaip nesileisti tapti patyčių aukomis, bet ir patiems netapti priekabiautojais. 2024 metais mokykla įsijungė į respublikoje startuojančią socialinio emocinio ugdymo programą „Galvok vienodai“
Lopšelyje-darželyje vaikai ugdomi septyniose ikimokyklinio ugdymo grupėse, kuriose yra teikiamas ikimokyklinis ir mišraus priešmokyklinio/ikimokyklinio amžiaus grupės ugdymas:
• grupės 1-3metų vaikams;
• ankstyvojo amžiaus bendrojo ugdymo grupės 3-5/6 metų vaikams;
• mišraus ikimokyklinio amžiaus grupės 3-5/6 metų vaikams;
• priešmokyklinio ugdymo grupės;
• mišraus priešmokyklinio/ikimokyklinio amžiaus grupės